Tüketici Hakları Hukuku

 Tüketici Hakları Hukuku

Tüketici Hakları Hukuku

Alışverişin ve tüketimin arttığı günümüzde Tüketici Hakları Hukuku da buna paralel olarak önem kazanmakta. Tüketici kanunu ya da daha yaygın bilinen adı ile tüketici haklarının korunması kanunu; kamu yararı ön planda tutularak tüketicinin sağlığını, güvenini, ekonomik çıkarlarını korumayı hedefler.

 

Tüketici Hakları Hukuku oldukça yeni bir kanundur ve sürekli yenilendiği için güncel gelişmelerin düzenli olarak takip edilmesi gereken bir hukuk dalıdır. Tüketici hukuku davaları ayrıntılı inceleme, benzer davalarda verilen sonuçların dikkatli şekilde kontrolü, en sık karşılaşılan anlaşmazlık ve uyuşmazlıkların takibi gibi özel çalışma gerektiren davalardır.

 

Tüketici Hakları Hukuku Nedir?

 

Tüketici Hakları Hukuku adından da belli olduğu üzere tüketicinin haklarını firmaya veya ürünün satıcısına karşı koruyan kanunlara verilen isimdir. Tüketici ise  malları veya hizmetleri mesleki ve ticari faaliyetlerinde kullanmak üzere satın alan gerçek ve tüzel kişiler olarak tanımlanmaktadır.

 

Tüketici olarak nitelenmek için sadece bir malın değil bir hizmetin alınması da geçerlidir. Ulusal hukukumuz açısından hem gerçek kişiler hem de tüzel kişiler tüketici olarak nitelendirilebilmekte ve tüketicilere tanınan haklardan yararlanabilmektedir.

 

Tüketici Hakları Hukuku Kanunları Neden Gereklidir?

 

Günümüzde alışveriş kredi kartlarının kullanıldığı, internetten alışveriş yapıldığı çeşitli karmaşık yapılara sahip. Ayrıca sık sorun yaşayabileceğiniz teknolojik araçların satışının ve kullanımının da yaygınlaşmasıyla Tüketici Hakları Hukuku daha da önemli bir hale gelmiştir.

 

Mal veya hizmetlerin piyasaya sunuluş şekilleri ve özellikleri değiştikçe işletmelerin hangisinin piyasaya sunduğu malın veya hizmetin daha güvenli olduğuna karar vermek güçleşmiştir. Malı veya hizmeti satın alan tüketici satın alma kararlarını yeterli bilgiye ve donanıma sahip olmadan verir hale gelmiştir.

 

Mal veya hizmet satışı yapan bazı kötü niyetli firmalar tüketicinin bu bilgisizliğinden yararlanarak düşük kalitedeki bir malı daha pahalıya satma gibi eğilimler gösterebilmektedir. Bazen bilinçli veya bilinçsizce ayıplı bir malı sorunsuz gibi satmakta ve geri iade sürecinde sorun çıkarabilmektedir.

 

Geçmişte alışveriş basit temellerde olduğu için satıcı ve alıcının mal veya hizmet konusundaki bilgisi birbirine yakın derecedeydi ancak günümüzdeki gelişmeler ve alışverişin karmaşıklığı sonucunda satış gücü yüksek kişilerin mal veya hizmet konusunda bilinçsiz kişilere rahatlıkla ürünleri satabilme şansını ortaya çıkarmıştır.

 

Ürün Alımında Tüketicinin Yaşayabileceği Sorunlar

 

Ürün veya hizmet satan firmaların tek hedefi yüksek kar elde edebilmek olmuştur. Bu uğursa insanların sağlıklarını bile kolaylıkla tehlikeye atabilmektedirler. Toz biberin daha kırmızı görünmesi için boya kullanılması, sebzelerin gününden önce olgunlaşması ve daha uzun taze görünmesi için kimyasalların kullanılması buna örnek olarak verilebilir. Bir teknoloji mağazasından aldığınız telefon kutuyu açar açmaz bozuk veya kusurlu çıktıysa bu telefonu yenisiyle değiştirmek en tabii haklarınızdan biridir. Ancak firmalar kendi çıkarları doğrultusunda yeni bir ürün vermek yerine sizleri servise yönlendirerek daha kutusundan yeni çıkardığınız cihazın tamir edilebileceğini söyleyebilmektedir.

 

Hizmet Alanında Tüketicinin Yaşayabileceği Sorunlar

 

Hizmet alımında da tüketiciler çeşitli sorunlar yaşayabilmektedir. Kuaföre giden ve saçını boyatan bir tüketici kullanılan boya yüzünden zarar görürse veya istediği sonuçla alakası olmayan bir hizmet sunulursa Tüketici Hakları Hukuku ile haklarını koruyabilir. Bunun için profesyonel bir Tüketici Hakları Hukuku avukatı ile çalışması yeterli olacaktır.

 

Tüketici Hakları Hukuku konusunda deneyimli ve tecrübeli olan Av. Mehmet TAV hukuk ve Danışmanlık Ofisi tüketici hakları hukuku ile ilgili her türlü konuda hizmet vermektedir. Satın aldığınız hizmet veya ürünün tamir, değiştirme, para iadesi, tazminat vb. tüketici haklarının aranmasına yönelik danışmanlık ve adli merciilerde temsil hizmetleri verilmektedir.

 

Son günlerde gelişen ve sürekli değişim gösteren Tüketici Hakları Hukuku, ürün ve hizmet standartlarına yönelik mevzuatlar çerçevesinde üretici ve perakende alanında faaliyet gösteren müvekkillerimize mevzuat ve uygulamaları konusunda danışmanlık hizmeti vermekteyiz.

 

Tüketici Hakları Hukuku Alanındaki Hizmetlerimiz : (Daha fazlası ve ayrıntılı bilgi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.)

 

1.    Abonelik vb. sözleşme gerektiren durumlardan kaynaklanan davalar

2.    Kusurlu, ayıplı mal nedeniyle kaynaklanın davalar

3.    Kusurlu, ayıplı hizmetlerden kaynaklanan davalar

4.    Devre-mülk, otel rezervasyonları vb. tatillerden kaynaklanan davalar

5.    Garantisi olan mallardan kaynaklanan davalar

6.    Haksız şartlardan kaynaklanan davalar

7.    Telefonla, internetten, kapıdan, uzaktan satışlardan kaynaklanan davalar

8.    Kredi kartı sözleşmeleri, kredi kartı aidatı ve kullanımından kaynaklanan davalar

9.    Konut finansmanı sözleşmelerinden kaynaklanan davalar

10.  Paket turlar ve tatillerden kaynaklanan davalar

11.  Taksitli ve kampanyalı satışlardan kaynaklanan davalar

12.  TOKİ ödemeleri,  sözleşmelerinden kaynaklanan davalar

13.  Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne müracaatları

Sormak istedikleriniz mi var?

Aklınıza takılan tüm sorularınızın cevabı için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

İletişim